Saturday, March 31, 2007

SUPERMARKETTE ONUN ISTEKLERINE DIRENMEK

SÜPERMARKETTE ONUN İSTEKLERİNE DİRENMEK.

İstatistiklere göre ana babaların büyük bir çoğunluğu, çocuğun süpermarkette istediği ıvır-zıvırı almasına engel olamıyorlar.

Direnmesini nasıl öğrenmeli?

DIŞARI ÇIKMADAN ÖNCE HAZIRLAYIN ONU

-AÇIKLAYIN : Onu sadece onun istekleri için değil "bütün bir aile için gerekli olan" alışverişi yapmak üzere yanınızda götüreceksiniz.Ona alacaklarınızdan bahsedin, " Deterjan bunun için, diş macunu şunun için...".Bu yaşlardaki bir çocuk her şeyin kendisiyle ilgili olduğu ve alışverişin sadece onun için yapıldığı kanısındadır.

-HER ŞEYİ AÇIKÇA ORTAYA KOYUN:"Sana özel bir şeyler almayacağım, gördüğün her şeye sahip olamazsın".

"Oyuncak reyonunun önünden geçeceğiz, bütün oyuncaklara bakabilirsin ama hiçbirine dokunmayacaksın ve unutma ben sana hiçbir şey almayacağım".

SÜPERMARKETTE

Onu alışverişe aktif olarak katın.Paketleri taşımak, ürünleri torbalara koymak için yardım etmesini isteyin ve teşekkür edin.

OYUNCAK VE ŞEKER REYONUNDA

* SAKİN DURUYOR.

Reyonun önünden hızlıca geçmek yerine, kötü bir şey yapmadığından dolayı onu tebrik edin.Ona: "Seninle gurur duyuyorum, sana ne açıkladıysam hepsini anlamışsın, sen artık büyük biri oldun" deyin.

*ŞEKERLERİ SEPETE BİRER BİRER DOLDURUYOR.

Hemen farkına vardığınızı belli edin: " Sanırım bir şeyler aldın!Oysa sana ne söylemiştim, söz konusu bile olamaz".Ve şekerleri reyondaki yerlerine tekrar koyun.

*OYUNCAKLARI GİZLİCE CEPLERİNE KOYUYOR.

KURALI AÇIKLAYIN:"Satın alınmayan şeyler alınmaz veya parası verilmeyen şeylere sahip olunamaz.Yasaktır bu".

Gerekirse görevlinin yanına giderek çocuğunuzun önünde ona şunu söyleyin:"Çocuğumdan ben sorumluyum,bu oyuncakları satın almak istemiyorum ve size geri veriyorum". Böylece çocuğunuz bunun sadece sizin ve kendisi arasında halledilebilecek bir iş olmadığının farkına varacaktır.Bu yasağın toplum hayatının kurallarından biri olduğunu da anlayacaktır.

Bu olayı, reyon görevlisinin reyonda bulunan mallardan sorumlu olduğunu ve insanlar bu malları parasını ödemeden alırlarsa patronu tarafından cezalandırılacağını açıklamak için kullanın.

*SİZDEN ISRARLA İSTİYOR("Hadi anne ne olur, hadi...)"

Sakin olmaya devam edin:"Çok iyi anlıyorum, çok istiyorsun bunu.Ama seninle bunu daha önce konuşmuştuk, bu böyle işte, ne yapalım".

Onunla bitmez tükenmez bir pazarlığa girmemek için yeteri kadar kendinizden emin olun.Formülü tekrarlayın: "Bu böyle işte, ne yapalım" ve çocuğunuzun isteğinin sona ermesine kadar sürdürün.Kararlı davranışınız onun sakinleşmesi için etkili olacaktır.Bunun tersine, kendi içinizde kararsızlıklarınız çocuğun yalnızca isteklerinin ve öfkesinin artmasına yarayacaktır.

Gerekirse kendi çocukluğunuzdan hatırlatmalarda bulunun: " Hatırlıyorum da, ben de küçükken, annemle alışverişe çıktığım zaman herşeye sahip olmak isterdim". Bu bir müddet onu oyalayacaktır.

*SİZİ KÖTÜ ANNE OLMAKLA SUÇLUYOR.

Ona karşılık olarak:" Şimdi böyle düşünüyorsun ama anneyi ve çocuğu değiştirmek imkansız ve yasak."

*YERLERDE SÜRÜNÜYOR.

Kesinlikle geçit vermeyin.İlk aldığınız karardan sakın vazgeçmeyin.Belki de kendi kendinize üç paralık ıvır zıvır için bu dram çekilir mi diye düşünüyorsunuz? Ama fiyatı ne olursa olsun çocuk için problem hep aynıdır.Bu yüzden vazgeçmeyin kararınızdan.Çok mu ısrar ediyor?

Şunu hatırlatarak onu ikna etmeye çalışın: " Dinle çocuğum, bugün için seninle aldığımız kararı hatırlatırım sana.Bana söz vermiştin.Şimdi burda olanları göz önünde bulundurarak eve gidince sana bir ceza vereceğim".

Sonuçta kendinize güvenin, ona ahlak dersi vermesi için yardıma başkasını çağırmak, çocuk ve sizin için çok küçük düşürücü olur.Neden siz bu problemi çözmek için yeterli değilsiniz?

KAYNAK KİTAP:1-7 YAŞ ARASI ÇOCUĞUN EĞİTİMİ

Christine Brunet ,Anné-Cécile Sarfati

No comments:

Bu yazıya Not Ver !