Saturday, March 31, 2007

COCUGUNUZU EVDEN CEKIP GITMEKLE TEHDIT ETMEK

KİMİ ZAMAN BENİ ÖYLE SİNİRLENDİRİYOR Kİ ONU OLDUĞU YERDE BIRAKIP GİTMEK İSTİYORUM DİYORSANIZ...
İşten dönmüşsünüz, zaten yorgunluktan canınız çıkmış, bir de mutfakta önünüzde yemeğini yemek istemeyen çocuğunuz duruyor.Tahammülünüz kalmamış.Bitkin düşmüş ve artık söyleyecek laf bulamıyorsunuz,sonunda çileden çıkıp evden gitmekle, onu yalnız bırakmakla tehdit ediyorsunuz.
BU NEDEN CİDDİ BİR DURUMDUR?
Çocuğu evden çekip gitmekle tehdit etmek fazlasıyla yıkıcı olur.Her çocuk, ana babasının ona geçilmemesi gereken sınırları koymasını bekler.Ama çocuk her zaman bu sınırları elinden geldiğince genişletmek ve aşmak da ister.Gitmekle tehdit eden bir ana babanın önünde çocuk kendini terkedilmiş hisseder.Koruma ve güven sembolü olan ana babasına dayanacak gücü bulamamıştır.Çocuk kendisini, ana babasını böyle bir duruma soktuğu için büyük bir suçluluk duygusu içinde hisseder.
BUNU ONA SÖYLEDİNİZ; ZARARLARI NASIL EN AZA İNDİREBİLİRSİNİZ?
Çocuğunuza doğru yönelin ve şöyle deyin:"Dinle yavrum, çok sinirlenmiştim,kendimden geçirdi beni bu yaptığın. Az önce söylediğim sözler gerçek düşüncelerim değildi, gerçekten böyle düşünmüyorum.Ve noktayı koyun :"Bunu sana daha önce de söyledim ; sen benim evladımsın, ben de ne olursa olsun senin annen olarak kalacağım.Ve merak etme birazdan sakinleşeceğim".
BİR DAHA Kİ KRİZDE NE YAPMAK GEREKİR?
- Sınırları çoktan geçtiğini çocuğunuza açıklayın ama asla, "Sen kötü bir çocuksun,sana artık tahammül edemiyorum" demeyin.Bu şekilde bir davranışla onu çok suçlamış olursunuz ve tamamen bir kenara atılmış gibi hissetmesine yol açarsınız.bu, onun gelişmesi için sahip olması gereken, kendisine saygıyı yitirmesine neden olur.O halde çok daha objektif bir formül seçin: "Şimdi yaptığın kabul edilemez,tahammül edilemez."
-Kendinizi çekin biraz.Şöyle söyleyin: Biraz sakinleşmeye ihtiyacım var, odama gidiyorum,zamana ihtiyacım var".
-Sizi sakinleştirebilecek bir aktivite bulun.Uzanın, gazete okuyun ya da bir duş alın.Ama çocuğunuzla aranızda ki bütün ilişkiyi kesmek için kulağınıza pamuk tıkamak ya da walkmen dinlemek gibi yöntemlere başvurmayın.
-Öfkeniz geçtiği zaman çocuğunuza şefkatle, hoşgörüyle yaklaşın.
EĞER BU BAŞINIZA SIK SIK GELİYORSA...
-Babasından otoritesini kesin olarak göstermesini isteyin.
-Kardeşinizi,annenizi,bir arkadaşınızı ya da bir çocuk bakıcısını,çocuğunuza bir cumartesi öğleden sonra veya bir pazar günü bakması için ayarlayın.Sadece kendinize ayıracağınız bu zamanı iyi değerlendirin, gidin alışveriş yapın, bir arkadaşınızla bütün bir öğleden sonrayı geçirin ya da kuaföre gidin. Eşinizle başbaşa bir yerlere gidin.Bu size çok iyi gelecektir ve çocuğunuzun sizi çileden çıkmış bir halde görmesinden çok daha iyi olacaktır.

No comments:

Bu yazıya Not Ver !